Tuesday 2 August 2011

My Testimoni

Saya dah dengar pasal Premium Beautiful ni sejak tahun 2003 lagi, itupun bila kawan cerita. Masa tu kami baru abis internship..kawan saya cakap "Nanti bila dah keje akak nak beli premium beautiful la..kat tempat akak praktikal haritu ada kakak tu pakai badan macam anak dara walaupun dah 3 orang anak". Saya masa tu tak tertarik sangat sebab badan saya idok le gemuk. Kemudian tahun 2005 saya dengar lagi cite pasal premium beautiful ni..masa ni dah kerja jadi ada kakak dekat tempat kerja tu cakap ada kawan dia nak datang nak explain pasal PB ni. Tapi masa tu saya tak berminat sangat sebab yela badan tak ada problem nak buat ape pakai kan. Lagipun beribu-ribu nak kene beli ish..kene pikir banyak kali tu.

Hati ni terbukak untuk beli PB bila nak deliver 2nd baby. Sebabnya nak recover perut yang flabby..yang masa tu dah almost 4 years bertenggek kat perut dan xada ape2 action dibuat. Yelah takut jugak lepas deliver 2nd baby perut makin worstkan..makin tak cantik. Tapi masa nak beli tu pun pikir lagi berbaloi ke aku beli ni. Tapi bila pikir2 balik yang PB ni lifetime warranty dan umurku jugak dah nak masuk 3 series apa salahnya beli. Lagipun ramai kawan2 saya yang bila cecah age 30 je badan diaorang pun mulala macam dipam2. Ada kawan office tu pun cakap "sekarang ni nak makan ape makanla..nanti bila dah umur 30 kene control makan sebab badan naik".

Akhirnya berjaya jugakla merembat the luxury lingerie ni. Pakai punya pakai yang saya notice my tummy is not getting worst after delivered 2nd child. Still in recovery process ni yelah dah lama dibiarkan takkan sekejap-kejapan boleh taraaaa cantikk. Itu memang menipula tu. Badan pun kemas dan selesa. Mana bahagian yang nak disembunyikan especially tang tummy dia tolong bg flat dan mana bahagian yang nak ditonjolkan memang dia tonjolkan hehehe.
This is not my tummy ok..pinjam gambar from google..Ish buruk betul tummy macam ni and I believed memang ramai mummy yang tummy macam ni kan..baik mengakuu cepatt

Kan cantik bila tummy and figure macam ni even after bersalin

Yela bila nak cantikkan tummy ni orang cakap wat push up..tapi brape ramai working mummy macam kita ni rajin nak wat exercise macam tu? Itu cerita pasal tummy. Sekarang ni nak cerita pasal effect lain pulak bila saya pakai PB ni. Biasala working mummy mana yang tak penat. Saya bila masak mesti sakit belakang sampai kene baring skjp untuk relieve the pain. Kaki pun asyik sengal-sengal aje especially time breastfeed baby. Memang slalula husband jadi mangsa "abang tolong urutkan belakang jap sakitla..abang tolong urutkan kaki lenguhla". Jadi bila saya pakai PB ni mmg sakit2 tu hilang..gone with the wind hehehe.

Pasal healing crisis tu pun satu hal lagi. Itu memang betul sebab my mom pun penah pakai PB ni masa tu saya tengah pregnant 1st baby. My sister cakapla "aku tak tau sekarang ni siapa yang pregnant, kau ke mama sebab mama asyik pening2 kepala pastu nak muntah". Saya pun bantai gelak jela heheheh. Saya 1st time pakai memang takde healing crisis tapi baru semalam bila basuh PB ni air dia keruh. Sebelum ni xada plak..suci bersih je airnya. Tapi memang notice yang badan memang gatal-gatal haritu. Nak kata warna air PB tu turun tak mungkin sbb dah banyak kali basuh. Nak kata PB ku tak hygiene lagiiiiiilaaa impossible sebab everyday I wash my PB ye. 

Badan pun more cergas sebab tak senang penat. Selalu rutin biasa lepas tidurkan anak dengan mamanya skali bantai tidur around 10 or 11 pm. Tapi skrang ni kalau tidur pukul 1 am pun still cargassss!!. Yela anak yang bongsu tu still breastfeed dan selalu jaga tengah2 malam..pastu nak kene bangun pagi siapkan anak yg 1st tu pergi kindie. Kalau dulu mmg terasa badan berat sangat tapi sekarang tidak lagi hehehe. Kalau bulan pose sekarang ni pun badan tak penat dan tak terasa lapar.

Kalau tang makan pulak memang dia akan control sebabnya perut dah ketat jadi tak bleh makan banyak2 sangat. Siapa yang dapat makan banyak even pakai PB ni memang tabik springglaa. Saya ni takdela makan banyak at one time tapi lepas makan tu mesti cari kudapan2 yang boleh dikunyah. Lepas makan nasik nnti mulala cari snack or biskut or buah or kuih. Tapi lepas pakai PB ni memang makan tercontrolla. Makan still makan tapi dalam kuantiti yang sedikit. Last week bila timbang tengok berat turun lagi 2kgs ok. Walaupun tak ada intention nak turunkan berat badan.

Setakat ini sahaja nukilan ku pada hari ini...tunggu my next posting ok. Kepada sesiapa yang berminat nak beli PB ni tapi still ragu2..sila padamkan keraguan anda dengan membuat trial session with PB ni. Just call me and I'll demo you on how great PB is. Jangan malu...jangan segan...nanti sendri rugi. Call/SMS/Email me.

Berminat Untuk Dapatkan PB & Be PB Agent??
Phone Number: 012-2057182
Email: premiumbeautiful2011@gmail.com

No comments:

Post a Comment